serwisu internetowego Vetlab Logistyka Sp. z o.o
Niniejsza polityka prywatności została przyjęta w przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej nr L 119/1 z 4.5.2016; dalej: RODO). Celem polityki jest w szczególności wykonanie obowiązku informacyjnego, o którym mowa w art. 13 i 14 RODO.
I. Definicje
W treści niniejszej polityki posługujemy się poniższymi zwrotami:
1. My, Vetlab Logistyka Sp. z o.o. Administrator – Vetlab Logistyka Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Wodzisławskiej 6, 52-017 Wrocław, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 0000538461, NIP: 8982209934, REGON: 360572766, adres e – mail: sklep@vetshop.pl, nr tel. +48 32 3410550
2. Ty, Pan, Pani, Państwo, Klient – osoby, których dane osobowe są przetwarzane przez VETLAB Logistyka Sp. z o.o. w związku z korzystaniem z Witryny.
3. Witryna – witryna internetowa, prowadzona przez Administratora pod adresem: www.vetshop.pl
II. Kim jest administrator danych?
Administrator danych to osoba ustalająca cele i sposoby przetwarzania danych osobowych. Administratorem Państwa danych osobowych jest VETLAB Logistyka sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu.
III. Czyje dane osobowe przetwarzamy?
W związku z prowadzoną działalnością, przetwarzamy w szczególności dane osobowe użytkowników Witryny będących naszymi kontrahentami. Zakres przetwarzanych danych każdorazowo jest adekwatny do celów przetwarzania.
IV. Jakie dane gromadzimy za pomocą Witryny, a także w jakim celu je wykorzystujemy?
Zakres Państwa danych, jakie gromadzimy oraz cele ich przetwarzania uzależnione są od wykorzystywanych funkcjonalności Witryny, i tak:
V. Przeglądanie Witryny
1) Jakie dane gromadzimy?
Dane zapisywane w formie logów serwera, w których użytkownik identyfikowany jest jako adres URL. Dane te obejmują:
a. czas nadejścia zapytania,
b. czas wysłania odpowiedzi,
c. nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
d. informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
e. adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
f. informacje o przeglądarce użytkownika,
g. Informacje o adresie IP.
2) W jakim celu przetwarzamy dane?
Na potrzeby administrowania serwerem, na którym zapisana jest Witryna, a także analizy statystycznej ruchu w obrębie Witryny.
3) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość prawidłowego korzystania z Witryny.
4) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
a. zawartą umowę, której przedmiot stanowi usługa świadczona drogą elektroniczną w postaci udostępnienia Witryny (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz
b. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości udostępniania Witryny osobom trzecim, a także zagwarantowaniu prawidłowego wyświetlania Witryny.
5) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami danych mogą być zwłaszcza:
a) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b) osoby zapewniające hosting danych,
c) podwykonawcy za pomocą których możemy realizować wysyłkę newslettera.
6) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas niezbędny do wykonania zawartych umów lub przez czas trwania naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych – przy czym w każdym przypadku nie krócej, niż przez okres korzystania z Witryny.
Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. XI poniżej.
VI. Newsletter
1) Jakie dane gromadzimy?
Adres poczty elektronicznej.
2) W jakim celu przetwarzamy dane?
Dla celów marketingowych, związanych z wysyłką newslettera, w tym do informowania o treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.
3) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość otrzymywania newslettera.
4) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o zgodę na otrzymywanie newslettera (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – udzieloną w szczególności poprzez uzupełnienie stosownego formularza w obrębie Witryny i kliknięcie zatwierdzającego przycisku („Zapisz się”).
Pamiętaj, że masz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (np. poprzez wysyłkę stosownej wiadomości email na adres: sklep@vetshop.pl, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
5) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami danych mogą być zwłaszcza:
a) osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b) osoby zapewniające hosting danych,
c) podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować wysyłkę newslettera.
6) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Do czasu cofnięcia zgody na otrzymywanie newslettera.
VII. Rejestracja Konta w Witrynie i składanie zamówień za pomocą Konta
1) Jakie dane gromadzimy?
Dane niezbędne do rejestracji konta w Witrynie, w tym: imię i nazwisko, adres, adres wysyłki (jeżeli jest inny), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, login, hasło, NIP oraz nazwa firmy.
2) W jakim celu przetwarzamy dane?
W celu:
a. wykonania umowy o świadczenie usługi elektronicznej – w postaci założenia Konta w Witrynie,
b. wykonania zamówień złożonych za pomocą Konta, w tym: wysyłki powiązanych wiadomości email, wysyłki towaru na wskazany adres oraz obsługi ewentualnych reklamacji,
c. dopasowania treści Witryny do Twoich upodobań, w zależności od czynności podejmowanych przez Ciebie w Witrynie - w tym w zakresie rekomendowanych towarów lub usług.
d. marketingu towarów lub usług VETLAB Logistyka Sp. z o.o., oferowanych w ramach Witryny - w tym do informowania o treści naszej oferty, aktualnych promocjach, konkursach, programach lojalnościowych itd.,
e. prowadzeniu korespondencji za pomocą wszelkich znanych technologii, w tym: poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej (e-mail) lub innych metod komunikacji (np. komunikatorów internetowych itd.).
f. tworzenia zestawień, analiz i statystyk – co obejmuje zwłaszcza badania marketingowe, analizy danych handlowych, planowanie rozwoju usług itd.
g. dochodzenia roszczeń lub obrony przed zgłoszonymi roszczeniami.
3) Czy musisz podawać nam swoje dane?
Podanie danych jest dobrowolne, z zastrzeżeniem że warunkuje możliwość rejestracji Konta w Witrynie i korzystanie z powiązanych funkcjonalności Witryny.
4) Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?
W oparciu o:
a. zawarte umowy, których przedmiot stanowi prowadzenie Konta w Witrynie, a także dostawa towarów lub świadczenie usług zamówionych za pośrednictwem Witryny (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
b. powszechnie obowiązujące przepisy, które nakładają na nas obowiązki prawne, dla realizacji których konieczne jest przetwarzanie danych - w szczególności w zakresie prawa podatkowego oraz przepisów o rachunkowości lub archiwizacji (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
c. nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – polegający na możliwości podejmowania działań wskazanych w pkt. 2 lit. c-g powyżej.
5) Komu możemy udostępniać Twoje dane?
Dane osobowe mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w przypadku, gdy będziemy do tego zobowiązani lub uprawnieni na podstawie przepisów prawa. Odbiorcami danych mogą być zwłaszcza:
a. osoby obsługujące naszą infrastrukturę lub systemy informatyczne,
b. osoby zapewniające hosting danych,
c. podwykonawcy, za pomocą których możemy realizować zamówienia,
d. osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np. kurierzy lub przewoźnicy, pośrednicy płatności, rzeczoznawcy uczestniczący w procedurach reklamacji),
e. osoby świadczące na naszą rzecz usługi audytorskie lub doradcze – np. w zakresie pomocy prawnej, podatkowej lub rachunkowej,
f. nabywcy wierzytelności, związanych z transakcjami zawieranymi za pomocą Witryny – w przypadku, gdy zdecydujemy się na dokonanie zbycia takich wierzytelności, w szczególności z uwagi na istnienie znacznych zaległości płatniczych.
6) Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Zależnie od podstawy przetwarzania – będzie to:
a) czas niezbędny do wykonania umowy zawartej za pośrednictwem Witryny, a także przedawnienia związanych z tym roszczeń,
b) czas trwania obowiązków prawnych, z których wynika konieczność przetwarzania Twoich danych,
c) czas istnienia naszego prawnie uzasadnionego interesu w przetwarzaniu danych.
Pamiętaj, że w przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes – masz możliwość zgłoszenia sprzeciwu względem dalszego przetwarzania danych, zgodnie z pkt. XII poniżej.
VIII. Pliki cookies
Polityka plików cookies stanowi załącznik nr 1 do niniejszej Polityki prywatności.
IX. Czy dane mogą być przetwarzane w procesach obejmujących zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie „kwalifikowane”?
Obecnie nie stosujemy żadnych operacji, w ramach których dochodziłoby do zautomatyzowanego podejmowania decyzji wywołujących po stronie ich adresatów skutki prawne lub w podobny sposób istotnie na nich wpływających. W przypadku wdrożenia w przyszłości takich operacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych – zapewnimy ich zgodność ze właściwymi przepisami, w tym art. 22 RODO.
X. Czy Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)?
Obecnie nie przewidujemy przekazywania Twoich danych poza Europejski Obszar Gospodarczy. Nie wykluczamy jednak, że w przyszłości możemy uznać to za zasadne. W takim wypadku, dane będą zabezpieczone w sposób wymagany przez powszechnie obowiązujące przepisy, w szczególności poprzez zastosowanie tzw. standardowych klauzul umownych (SCC).
XI. Jakie prawa przysługują Ci w związku z przetwarzaniem danych?
Możesz wystąpić do nas w szczególności z wnioskiem o:
1. dostęp do przetwarzanych przez nas danych (w tym: informację o przetwarzaniu przez nas danych lub przekazanie kopii danych),
2. sprostowanie (poprawienie) danych,
3. ograniczenie przetwarzania (wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych),
4. usunięcie danych (“prawo do bycia zapomnianym”),
5. przeniesienie danych do innego administratora.
Powyższe wnioski mogą być wysyłane w szczególności w sposób określony w punkcie XII poniżej – i będą rozpatrywane zgodnie z właściwymi przepisami, w tym art. 15-20 RODO.
XII. Prawo sprzeciwu
Niezależnie od powyższego, masz prawo do wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania Twoich danych, które realizowane jest w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes. W takim wypadku:
1. jeżeli dane osobowe są przetwarzane na cele marketingu – niezwłocznie zaprzestaniemy takiego przetwarzania.
2. jeżeli podstawą przetwarzania danych jest interes innego rodzaju – zaprzestaniemy takiego przetwarzania, chyba że wykażemy: a) że wspomniany interes jest nadrzędny wobec Twoich interesów, praw i wolności lub też b) istnieje podstawa do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.
Prawo sprzeciwu może być realizowane w szczególności poprzez wysyłkę stosownego oświadczenia w sposób określony w pkt. XIII poniżej.
XIII. Skarga do organu nadzorczego
W przypadku gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych narusza obowiązujące przepisy - masz prawo wnieść skargę do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dane kontaktowe PUODO dostępne są w szczególności na witrynie https://uodo.gov.pl/pl/p/kontakt.
XIV. Miejsce publikacji oraz aktualizacje polityki prywatności
Niniejsza polityka prywatności może od czasu do czasu podlegać zmianom. Aktualna wersja polityki będzie każdorazowo dostępna przez cały czas na naszej stronie internetowej pod adresem: https://vetshop.pl/pl/c/6-polityka-prywatnosci.
XV. Jak można się z nami skontaktować?
W razie jakichkolwiek pytań dotyczących sposobu wykorzystania przez nas Państwa danych osobowych, można się z nami skontaktować telefonicznie, pocztą elektroniczną lub listownie pod następującymi numerami i adresami:
VETLAB Logistyka Sp. z o.o.
ul. Wodzisławskiej 6, 52-017 Wrocław - z dopiskiem: „ochrona danych osobowych”
tel. +48 32 3410550; e-mail: sklep@vetshop.pl
Załącznik nr 1 do Polityki prywatności – Polityka COOKIES
Polityka plików Cookies
§1
1. Niniejsza Polityka plików cookies określa zasady przechowywania przez Vetlab Logistyka sp. z p. z o.o. informacji oraz dostępu Vetlab Logistyka sp. z o.o. do informacji już przechowywanej na Urządzeniach Użytkowników w formie plików cookies. Polityka stanowi załącznik nr 1 do regulaminu Polityki prywatności.
2. Wszelkie pojęcia, zdefiniowane w Polityce prywatności, zachowują swoje znaczenie także na gruncie niniejszej Polityki. Nadto, następującym pojęciom nadaje się poniższe znaczenie:
o Cookies – oznacza dane informatyczne, w szczególności niewielkie pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniach za pośrednictwem których Użytkownik korzysta z Witryny.
o Cookies Własne – oznacza Cookies zamieszczane przez Vetlab Logistyka sp. z o.o., związane ze świadczeniem usług drogą elektroniczną przez Vetlab Logistyka sp. z o.o. za pośrednictwem Witryny.
o Cookies Zewnętrzne – oznacza Cookies zamieszczane przez osoby trzecie, za pośrednictwem Witryny.
o Polityka – niniejsza Polityka plików Cookies, stanowiąca załącznik nr 1 do Polityki prywatności.
o Urządzenie – oznacza elektroniczne urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Witryny.
§2
1. Vetlab Logistyka sp. z o.o. za pomocą plików Cookies przechowuje na Urządzeniu Użytkownika informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanej – na zasadach określonych w niniejszej Polityce.
2. Vetlab Logistyka sp. z o.o. wykorzystuje następujące typy plików Cookies:
o Cookies sesyjne: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu zakończenia sesji danej przeglądarki. Zapisane informacje są wówczas trwale usuwane z pamięci Urządzenia. Te pliki Cookies są niezbędne, aby niektóre funkcjonalności strony Vetlab Logistyka sp. z o.o. działały poprawnie.
o Cookies trwałe: są przechowywane na Urządzeniu Użytkownika i pozostają tam do momentu ich skasowania. Zakończenie sesji danej przeglądarki lub wyłączenie Urządzenia nie powoduje ich usunięcia z Urządzenia. Dzięki nim korzystanie ze Strony Vetlab Logistyka sp. z o.o. jest łatwiejsze (np. zapamiętują wybraną rozdzielczość, układ treści). Mogą być wykorzystywane do różnych celów, w tym do zapamiętywania preferencji i wyborów podczas korzystania ze strony internetowej. Te pliki Cookies pozostają w pamięci przeglądarki przez dłuższy okres.
3. Korzystanie przez Vetlab Logistyka sp. z o.o. z plików Cookies nie powoduje zmian konfiguracyjnych w Urządzeniu Użytkownika i oprogramowaniu zainstalowanym w tym Urządzeniu.
§3
1. Vetlab Logistyka sp. z o.o. wykorzystuje Cookies Własne w celu dostosowania zawartości Witryny do preferencji i potrzeb Użytkownika, w szczególności przy uwzględnieniu rodzaju Urządzenia za pomocą którego Użytkownik korzysta z Witryny. Tego rodzaju Cookies obejmują:
1.
a. „niezbędne” pliki Cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki Cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu.
b. „wydajnościowe” pliki Cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
c. „funkcjonalne” pliki Cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
d. „reklamowe” pliki Cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
2. Vetlab Logistyka sp. z o.o. wykorzystuje Cookies Zewnętrzne w celu tworzenia zbiorczych statystyk i analiz, służących monitorowaniu sposobu korzystania ze Serwisu przez Klientów – co umożliwia jak najlepsze dostosowanie go do potrzeb Klientów. W tym zakresie Administrator korzysta z usług Google Analytics – w ramach której w chwili otworzenia Serwisu następuje odczytanie, napisanie i wysłanie na zabezpieczony serwer Google informacji o pochodzeniu użytkowników identyfikowanych na podstawie IP. Szczegółowe informacje w tym zakresie dostępne są na witrynie Google (https://policies.google.com/technologies/types?hl=pl).
§4
1. Użytkownik ma możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików Cookies do swojego Urządzenia w ustawieniach przeglądarki internetowej lub poprzez konfigurację usługi - w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików Cookies bądź informować o każdorazowym zamieszczeniu Cookies na Urządzeniu Użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików Cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Opis niezbędnych w tym celu czynności można odnaleźć na witrynach producentów, np:
a. Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/W%C5%82%C4%85czanie%20i%20wy%C5%82%C4%85czanie%20obs%C5%82ugi%20ciasteczek
b. Google Chrome: https://support.google.com/accounts/answer/61416?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=pl
c. Microsoft Edge: https://privacy.microsoft.com/pl-pl/windows-10-microsoft-edge-and-privacy
d. Google Analytics: pobierając moduł dostępny pod adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/
2. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki Cookies.
3. Ograniczenie stosowania plików Cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne o obrębie Witryny.
