§ 1

WSTĘP/PREAMBUŁA

1.     Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (zwane dalej OWS), określają warunki współpracy w zakresie sprzedaży i dostawy Produktów oferowanych przez Vetlab Logistyka Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Wodzisławskiej 6 wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000538461, NIP 8982209934, REGON 360572766 (dalej jako: Sprzedający) Klientom zalogowanym w Panelu Klienta prowadzonym przez Vetlab sp. z o.o. (nr KRS 0000912082) pod adresem Web:portal.vetlab.pl , który umożliwia przekierowanie do sklepu internetowego poprzez wybranie zakładki Vetshop (zwanym dalej Sklepem).

 

2.     Niniejsze OWS regulują warunki sprzedaży realizowanej w Sklepie przez Sprzedającego, a wejście na stronę Sklepu w sposób określony w ust. 1 jest jednoznaczne z akceptacją zapisów zawartych w OWS dla wszystkich zamówień składanych w Sklepie.

§ 2

SPRZEDAŻ PRODUKTÓW

1.     Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi, gdy Klient złoży zamówienie na Produkty znajdujące się w ofercie Sprzedającego dostępnej w Sklepie i potwierdzi je klikając przycisk „Złóż zamówienie.”

2.     Sprzedający może odmówić przyjęcia zamówienia w całości lub w części w terminie 24 godzin roboczych od dnia złożenia zamówienia podając przyczyny poprzez wysłanie zwrotnej wiadomości do Klienta na wskazany przez niego adres e-mail.

3.     Terminy realizacji dostaw Produktów: 3-5 dni roboczych liczonych od dnia złożenia zamówienia zgodnie z ust. 1 powyżej.

4.     Wskazane powyżej terminy dostawy nie wiążą Sprzedającego w następujących sytuacjach:

1.     Klient nie przestrzega postanowień zawartych w OWS,

2.     Brak kompletnych informacji niezbędnych do realizacji zamówienia,

3.     Opóźnienia ze strony dostawców Sprzedającego,

4.     Istnienia zaległości płatniczych Klienta wobec Sprzedającego.

§ 3

DOSTAWA PRODUKTÓW

1.     Sprzedający zobowiązany jest do dostawy Produktów do miejsca na terytorium Polski wskazanego przez Klienta przy składaniu zamówienia.

2.     Odbiór Produktu będzie potwierdzany przez Klienta lub osobę czynną w miejscu dostawy czytelnym i identyfikowalnym podpisem na dokumencie dostawy.

3.     Dostawę uważa się za wykonaną bez zastrzeżeń co do ilości i wolną od uszkodzeń w momencie podpisania potwierdzenia dostawy przez Klienta lub osobę czynną w miejscu dostawy.

4.     Braki wynikające ze szkód transportowych powinny być zgłoszone kierowcy w momencie dostawy Produktów i potwierdzone protokołem sporządzonym na wzorze przedstawionym przez kierowcę dostarczającego Produkty do Klienta, podpisanym przez kierowcę i osobę dokonująca odbioru Produktów po jednym z egzemplarzu dla każdej ze Stron. Klient jest zobowiązany najdalej w następnym dniu roboczym po dniu dostawy wysłać kopię obustronnie podpisanego protokołu za na adres e-mail reklamacje@vetshop.pl celem uzyskania Produktów wolnych od wad.

5.     Braki ilościowe powinny zostać zgłoszone poprzez wypełnienie formularza reklamacyjnego zgodnie z § 5 poniżej w terminie 3 dni od daty dostawy.

 

§ 4

WARUNKI PŁATNOŚCI

1.     Wskazana w Sklepie cena sprzedaży Produktu obejmuje koszty transportu do miejsca dostawy ustalonego zgodnie z § 3 ust. 1.

2.     Ceny Produktów podawane są w złotych polskich netto (bez podatku Vat) oraz brutto (z podatkiem Vat).

3.     Sprzedający będzie wystawiał faktury VAT za dane zamówienie w dniu wysyłki i dostarczał je do Klienta łącznie z Produktami.

4.     Termin płatności faktur wynosi 14 dni od daty wystawienia faktury, chyba że Strony postanowią inaczej.

5.     W przypadku opóźnień w zapłacie wymagalnych faktur Sprzedający, oprócz prawa do naliczenia odsetek za opóźnienie w transakcjach handlowych, może wstrzymać realizację dalszej części zamówienia lub realizację innych zamówień złożonych przez Klienta do czasu uregulowania zaległości oraz skrócić termin płatności kolejnych faktur do 7 dni lub żądać przedpłaty w wysokości do 100% wartości zamówienia.

6.     W przypadku opóźnienia w zapłacie przekraczającego 7 dni od daty wymagalności zapłaty danej faktury, Sprzedający może według własnego wyboru anulować wszystkie lub niektóre zamówienia złożone przez Klienta w całości lub w części.

 

§ 5.

REKLAMACJE

1.     Zgłoszenia reklamacyjne dotyczące wad lub uszkodzeń ukrytych, których stwierdzenie nie jest możliwe w momencie odbioru, jak również stwierdzenia braków ilościowych możliwych do wykrycia dopiero po naruszeniu opakowania zbiorczego Produktów powinno nastąpić w terminie 3 dni od daty wykrycia uszkodzenia lub wady lecz nie później niż w ciągu 7 dni od daty dostawy. Klient zgłasza reklamacje na formularzu reklamacyjnym zamieszczonym na stronie internetowej Sklepu.

2.     Niedotrzymanie przez Klienta terminów zgłoszenia reklamacyjnego wskazanych w ust. 1 oraz w § 3 ust. 4 i 5 powyżej powoduje, że reklamacja jako złożona po terminie zostanie pozostawiona bez rozpoznania przez Sprzedającego.

3.     Klient zgłaszając ewentualne reklamacje, zobowiązany jest podać wszystkie wskazane w formularzu dane i informacje.

4.     W razie uznania reklamacji, Sprzedający zobowiązany jest do dostawy Produktów wolnych od wad lub dostawy brakującego Produktu w terminie do 5 dni roboczych.

5.     Sprzedający ma prawo wstrzymać się wobec Klienta z realizacją roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania wobec niego przez Klienta wszelkich zaległych należności, z wyjątkiem należności za reklamowane Produkty, których płatność może zostać wstrzymana przez Klienta, do czasu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedającego.

 

§ 6

ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAJĄCEGO

1.     Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu umowy sprzedaży ograniczona jest do dostawy Produktów wolnych od wad lub brakujących Produktów do pierwotnego miejsca dostawy.

2.     Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego w stosunku do Klienta z tytułu szkód wyrządzonych osobom trzecim przez Produkty dostarczane Klientowi przez Sprzedającego, w tym także z tytułu szkód wyrządzonych przez produkt niebezpieczny. Klient zwolni Sprzedającego z odpowiedzialności wobec osób trzecich i zobowiązuje się zaspokoić wszelkie zgłaszane przez nich roszczenia.

3.     Poza roszczeniami określonymi wprost w niniejszych OWS Klientowi nie przysługują względem Sprzedającego jakiekolwiek idące dalej roszczenia wynikające z Kodeksu Cywilnego, jak również roszczenia oparte na innych podstawach prawnych. Kupującemu nie przysługują roszczenia z tytułu rękojmi wynikające z wad Produktów, braku Produktów innych niż określone w OWS, roszczenia wynikłe z nieterminowej dostawy, jak również roszczenia dotyczące zmiany przedmiotu dostawy, roszczenia o obniżenie ceny Produktów, roszczenie o odszkodowanie za szkodę, za szkody osób trzecich oraz za dalsze pośrednie szkody lub utracone korzyści.

 

§ 7

RODO

1.     Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedający. Kontakt z nim w sprawie przetwarzania danych osobowych jest możliwy za pośrednictwem e-mail sklep@vetshop.pl

2.     Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w celu:

a.     zawarcia oraz wykonania umowy o korzystanie z platformy vetshop.pl, w tym

  • założenie i utrzymywanie konta w ramach sklepu,

  • potwierdzenie tożsamości użytkownika,

  • zawieranie z użytkownikiem sklepu internetowego umów sprzedaży produktów zamówionych przez użytkownika w sklepie internetowym Sprzedającego oraz ich wykonanie,

  • pobieranie opłat,

  • rozpatrywanie reklamacji i zgłoszeń nadużyć,

  • umożliwienia korzystania z usług dostępnych w ramach platformy

(podstawę prawną przetwarzania w odniesieniu do powyższych czynności stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) RODO),

1.    

 

b.     rozpatrzenia ewentualnych reklamacji (podstawę przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. b) i f) RODO),

c.      wykonania zobowiązań prawnych, w szczególności realizacji obowiązku prowadzenia sprawozdawczości finansowej (podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. c) RODO),

d.     realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora (podstawę prawną przetwarzania stanowi art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), przez który należy rozumieć:

  • przekazywanie danych między spółkami VETLAB Logistyka sp. z o.o. i VETLAB sp. z o.o. na potrzeby obsługi zamówionych usług,

  • prowadzenie działań marketingu bezpośredniego (w tym newsletter) , przy czym ze względu na przepisy szczególne działania za pośrednictwem maila lub telefonu prowadzone są w oparciu o odrębną zgodę na wykorzystanie odpowiedniego kanału komunikacji,

  • prowadzenie badań statystycznych, cele analityczne, badania zadowolenia użytkownika sklepu internetowego z jego funkcjonowania - ze względu na przepisy szczególne działania za pośrednictwem maila lub numeru telefonu, prowadzone są w oparciu o odrębną zgodę na wykorzystanie odpowiedniego kanału komunikacji,

  • utrzymywanie kontaktu oraz komunikowanie się za pośrednictwem formularzy kontaktowych na stronie vetshop.pl, poczty elektronicznej oraz telefonicznie,

  • ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń związanych z funkcjonowaniem serwisu oraz usługami świadczonymi za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego pod wskazanym adresem.

  • zapewnienia bezpieczeństwa sieci i informacji; przywrócenie gotowości do pracy (np. tworzenie kopii zapasowych).

3.     Dane mogą być również przetwarzane przez Administratora w szerszym zakresie i w innych celach, w oparciu o zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). W takim wypadku, osoba której dane dotyczą ma prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano w oparciu o zgodę przed jej cofnięciem.

4.     Dane osobowe Klientów będą przetwarzane przez okres realizacji konkretnego celu, dla którego dane zostały zebrane, zasadniczo dane osobowe Klienta przetwarzane są przez Administratora przez czas trwania umowy sprzedaży/ umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz po tym okresie do upływu okresu przewidzianego w niniejszym dokumencie na złożenie i rozpatrzenie reklamacji, do upływu okresu przedawnienia roszczeń z tytułu sprzedaży i świadczenia usług drogą elektroniczną, do upływu okresu obowiązkowego przechowywania dokumentów księgowych zgodnie z wymogami prawa.

5.     Podanie danych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak ich podania może uniemożliwiać świadczenie przez Sprzedający usług drogą elektroniczną oraz dokonywanie przez Klienta zakupów w sklepie internetowym. Podanie danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego jest dobrowolne – nie warunkuje to zawarcia i wykonania umowy o korzystanie z platformy vetshop.pl

6.     Dane osobowe Klientów mogą być przekazywane spółce Vetlab sp. z o.o., która prowadzi Panel Klienta, po zalogowaniu do którego można skorzystać ze sklepu internetowego Sprzedającego oraz podmiotom realizującym kompletację i przygotowanie towaru do wysyłki. Dodatkowo, dane osobowe Klientów mogą być udostępniane podmiotom działającym na podstawie przepisów prawa (organom publicznym), w tym m.in. prokuraturze, Policji oraz Urzędowi Skarbowemu – w związku z realizacją obowiązków prawnych ciążących na Sprzedającym, podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedającego usługi w zakresie obsługi marketingowej i reklamowej (np. agencje marketingowe, agencje interaktywne), podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedającego usługi w zakresie obsługi informatycznej (np. prowadzące hosting stron internetowych), podmiotom świadczącym na rzecz Sprzedającego innego rodzaju usługi, np. dostawcom usług prawnych i doradczych – w związku ze świadczeniem tych usług. Dane osobowe Klienta nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

7.     Dane Osobowe Klienta wyłącznie za jego zgodą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie odbywało się na zasadach oceny cech dotyczących danego Klienta lub podmiotu reprezentowanego, dotychczasowych lub prognozowanych zachowań Klienta. Konsekwencją takiego przetwarzania będzie dostarczanie Klientowi informacji handlowych w celach marketingowych dopasowanych do jego ustalonych potrzeb lub oczekiwań („personalizowane informacje handlowe”). Zgoda na przetwarzanie danych w sposób zautomatyzowany może zostać w każdym czasie cofnięta przez Klienta.

8.     W związku z przetwarzaniem danych osobowych, na zasadach wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności RODO, Klientowi przysługują określone prawa, tj.:

a.     prawo dostępu do danych osobowych dotyczących Klienta;

b.     prawo do sprostowania tych danych;

c.      prawo do usunięcia tych danych;

d.     prawo do ograniczenia przetwarzania tych danych;

e.     prawo do przenoszenia tych danych;

f.       w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest realizacja prawnie uzasadnionych interesów ma on prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych, w szczególności w związku z ich przetwarzaniem dla celów marketingu bezpośredniego;

g.     w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda Klient ma prawo do jej wycofania w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem;

h.     Klient ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów o ochronie danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych).

9.     Na stronie internetowej vetshop.pl wykorzystywane są pliki cookies. Szczegółowe informacje dotyczące stosowanych plików cookies dostępne są tutaj

§ 8

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.     Tytuły paragrafów mają znaczenie porządkowe i pozostają bez wpływu na interpretację postanowień niniejszych OWS.

2.     Wszelka korespondencja pomiędzy Sprzedającym a Klientem związane ze współpracą pomiędzy Stronami będzie dokonywana za pośrednictwem poczty elektronicznej.

3.     Niniejsze OWS mogą zostać zmienione przez Sprzedającego. Przez zmianę rozumie się: wprowadzenie zmian do obowiązujących OWS, uchylenie OWS oraz wprowadzenie nowych OWS. Zmiany obowiązują Klienta w odniesieniu do wszystkich zamówień złożonych po dniu zaakceptowania przez niego zmienionych lub nowych OWS.

4.     W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży znajdują zastosowanie aktualne pisemne uzgodnienia między Stronami oraz właściwe przepisy prawa polskiego.

5.     Spory mogące wyniknąć w związku ze współpracą stron w zakresie dostaw Produktów będą rozstrzygane przez polski sąd powszechny właściwy miejscowo dla Sprzedającego.

 

 

 

 

 

Loading...